طراحی دکوراسیون داخلی منزل به سبک فرانسوی

طراحی دکوراسیون داخلی منزل به سبک فرانسوی | زمانی که صحبت از طراحی دکوراسیون داخلی منزل به سبک فرانسوی می کنیم، غالبا آپارتمان یا خانه های پاریسی را مجسم می کنیم. این آپارتمان ها و خانه ها معمولا قرن نوزدهم را با شکوه کلاسیک شان به تصویر می کشند. آن ها دارای سقف های بلند، قالب های تراشکاری شده دقیق، پنجره های بلند فرانسوی، کف پوش هایی از جنس بلوط با طرح گل شاهی، شومینه های مرمر، اتاق هایی عالی و دلباز و بالکن های روحیه بخش هستند. بیشتر فرانسوی ها در خانه ها و یا آپارتمان هایشان اسباب و وسایل مدرن و کمی می گذارند. اما با همان تعداد اندک فضاهایی شیک و رویایی را به وجود می آورند و سعی می کنند نگرش و سبک فرانسوی را متناسب با هر فضایی جلوه بدهند. در طراحی دکوراسیون داخلی منزل به سبک فرانسوی، مثل اینکه بخواهید لباسی شیک و متناسب را به کسی بپوشانید، عمل کنید. شخصیت و تاریخچه فرانسوی را در طراحی حفظ کنید. در پاریس بسیاری از آپارتمان نقشه های عجیب و غریبی دارند و معماری شان بسیار جذاب و خیره کننده هستند. بنابراین اگر می خواهید با اصول طراحی دکوراسیون داخلی منزل به سبک فرانسوی آشنا شوید، با این مطلب از موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان همراه باشید.

 

طراحی دکوراسیون داخلی منزل به سبک فرانسوی

 

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب به سبک فرانسوی

درست است که طراحی زیبای مدرن برای طراحی داخلی اتاق خواب های پاریسی بسیار مرسوم است، اما نباید در مدرن سازی آن اغراق و زیاده روی کنید. باید سعی کنید برای روتختی و بالش ها پارچه ای شیک و ساده انتخاب کنید و اطراف اتاق مثل میزهای کنار تخت را با ظرف های تزئینی، گلدان های دکوری زینت بخشید. حتی می توانید قاب عکس های هنری و کلاسیکی را به دیوار آویزان کنید. فراموش نکنید که سبک فرانسوی حالت ثابتی ندارد و دائما در حال پیشرفت است. بنابراین شما نیز از المان های مدرن غافل نشوید.

 

  • المان های طراحی را مخلوط کنید اما موزه درست نکنید

درست است که فرانسوی ها از سبک های کلاسیک و تاریخی استقبال می کنند اما هرگز دوست ندارند که احساس کنند در موزه زندگی می کنند. بنابراین باید برای داشتن بهترین طراحی دکوراسیون داخلی به سبک فرانسوی، دوره ها و سبک ها را ترکیب کنید. یعنی هم میراث گذشتگان و اشیا عتیقه را بکار ببرید و هم مبلمان مدرن و وسایل متنوع و زیبا. شاید با خود بگویید که من نه مادربزرگ فرانسوی دارم و نه به بازارهای عتیقه فروشی پاریسی دسترسی دارم، چگونه می توانم وسایل قدیمی و کلاسیک را تهیه کنم و در طراحی دکوراسیون و چیدمان از آن ها استفاده کنم؟ باید بگوییم که شما می توانید عتیقه جات و وسایل کلاسیک و قدیمی مورد نظرتان را برای طراحی به صورت آنلاین خریداری و تهیه کنید. البته بهتر است همه وسایل را از یک فروشگاه نخرید و برای تنوع بیشتر اقلام را از چند فروشگاه تهیه کنید. البته همانطور که اشاره کردیم در چیدن این وسایل زیاده روی نکنید چرا که احساس خوبی نخواهید داشت و خانه را شبیه موزه نشان می دهید.

 

  • زیبایی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل را برای راحتی فدا نکن

فرانسوی ها تجمل گرا هستند و بیش از راحتی به زیبایی اهمیت می دهند. آن ها اتخت خواب های بزرگ و کنده کاری شده را به یک تخت راحت و جمع و جور برای خانه ترجیح می دهند. بنابراین باید سعی کنید که استاندارهای بالای فرانسوی را در طراحی دکوراسیون داخلی رعایت کنید و هرگز در هیچ کجا زیبایی را فدای راحتی نکنید.

 

  • روشنایی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل فرانسوی ها

پاریس به شهر چراغ ها معروف است چرا که چراغ های بسیاری در خیابان ها و به طور کلی شهر پاریس در شب می درخشند و زیبایی آن را دو چندان می کنند. جالب است بدانید که در آپارتمان های فرانسوی نیز همین حالت وجود دارد و روشنایی از اهمیت بالایی برای فرانسوی ها برخوردار است. معمولا در طراحی دکوراسیون داخلی منزل به شیوه فرانسوی، لوسترهای کلاسیک یا چراغ های مدرن و چشمگیر بکار می روند. آپارتمان های فرانسوی غالبا بزرگ و پرنور هستند و کمتر از چراغ های سقفی کم نور در آن ها استفاده می شود. شما می توانید با مخلوطی از چراغ ها در سقف، کف، لامپ های آویز و آپاژورهای ایستاده، یا حتی شمع های تزئینی زیبا، منزلی پر نور و رویایی مانند فرانسوی ها برای خود ایجاد کنید.

 

طراحی دکوراسیون داخلی منزل به سبک فرانسوی

 

  • بزرگ بودن منزل در طراحی فرانسوی الزامی نیست

بیشتر منازل و آپارتمان های فرانسوی اندازه های نسبتا بزرگی دارند اما ابعاد منزل آنقدرها هم مهم نیست و شما می توانید با یک فضا سازی هوشمندانه، ابزارهای ساده، خطوط تیره رنگ و روشن در طراحی، گرافیک و سلیقه مطلوب، زیبایی و شکوه را در طراحی منزل خود به روش فرانسوی ایجاد کنید و یک فضای کوچک را به حداکثر زیبایی خود برسانید. فرانسوی ها اغلب در تعطیلات، وعده های غذایی شان را با دوستان و خانواده در اتاق های ویژه مهمان یا ناهار خوری ها میل می کنند. شما نیز می توانید در زمان طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود این مورد را در نظر بگیرید.

 

  • یک سری جزئیات فرانسوی کلاسیک را نیز در طراحی اضافه کنید

جزئیات کلاسیک همیشه زیبایی منحصر به فرد و خاصی را به منازل و آپارتمان ها می بخشند. شاید اضافه کردن یک شومینه از سنگ مرمر، یک آینه طلاکاری شده زیبا با شکلی جذاب، یک لوستر پرنور، بالش های مربعی سبک اروپایی بر روی کاناپه ها، کاغذ دیواری هایی کلاسیک و ... بتوانند یک حس ملموس فرانسوی را به شکلی کلاسیک به طراحی شما ارائه کنند. شما می توانید برای اینکه بیشتر حس فرانسوی را در محیط القا کنید از مشهورترین الان های کشور فرانسه در طراحی استفاده نمایید. به عنوان مثال می توانید بنای دیدنی شهر پاریس یعنی برج ایفل را به صورت مجسمه، عکس یا نقاشی دیواری استفاده نمایید. فراموش نکنید که سبک های بسیاری برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل به سبک فرانسوی وجود دارد. مثلا زمانی که خانواده های مرفه و جوان فرانسوی از سبک زندگی رسمی استقبال می کردند، سبک فرانسوی کانتری پدید آمد. همچنین برخی سبک ها شکل و شمایل دوران جنگ را در خود حفظ کرده اند یا به سبک روستایی تمایل دارند. برخی دیگر از سبک ها به ادوار تاریخی فرانسه یعنی زمان سلطنت لویی پانزدهم و شانزدهم بر می گردند.

 

  • عناصر طلایی و نقره ای با رنگ های روشن در طراحی فرانسوی

اگر آموزش طراحی دکوراسیون داخلی منزل را دیده باشید، به خوبی می دانید که در خانه های فرانسوی رنگ ها و عناصر طلایی و نقره ای جای دارند. به لحاظ تاریخی نیز در فرانسه معمولا از ظروف نقره یا طلا کاری شده استفاده می شود. اشراف زادگان فرانسوی همیشه در خانه هایشان ظروف نقره را در قفسه ها به معرض نمایش می گذاشتند. به خصوص استفاده از نقره در زمان لویی چهاردهم بسیار محبوب و مرسوم بوده است. عناصر طلاکاری شده نیز بسیار مورد توجه طراحی های فرانسوی بوده است و معمولا از اشیائی که با طلا پوشانده شده اند برای تزئین استفاده می کنند. ساعت های ایستاده بزرگ یا دیواری، معمولا پوشش طلایی دارند و جلوه و زیبایی دکوراسیون داخلی را چندین برابر می کنند. رنگ های روشن نیز در فرانسه محبوبیت دارند و اغلب در رنگ آمیزی از رنگ های روشن و روح افزایی استفاده می شود که شما را به آرامش دعوت می کنند.

 

  • پارچه های ابریشمی برای پرده ها و رومیزی ها 

با الهام از طراحی دکوراسیون داخلی به سبک کشور فرانسه، باید از پارچه های ابریشمی خوشرنگ و زیبا برای رومیزی ها و پرده ها استفاده نمایید. به این ترتیب حس لطافت و نرمی را به خانه می دهید. پارچه های ابریشمی رنگ ها و طرح های متنوعی دارند و شما می توانید با به خواست و سلیقه خودتان از گونه ای از آن ها چه دارای نقش و چه ساده استفاده نمایید. برای دوخت پرده نیز می توانید به شیوه فرانسوی ها عمل کنید و با قرار دادن پنجره های بلند فرانسوی آن ها را با پارچه های ابریشمی زیباتر کنید.

 

طراحی دکوراسیون داخلی منزل به سبک فرانسوی

 

دوره طراحی دکوراسیون داخلی منزل به سبک فرانسوی را حرفه ای بگذرانید

موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان اقدام به برگزاری دوره طراحی دکوراسیون داخلی برای علاقه مندان عزیز کرده است. این موسسه با اساتید حرفه ای و متخصص به شما آموزشی با کیفیت و عالی را ارائه می کند که مطابق با آخرین متد روز می باشد. زمانی که شما مدرک طراحی دکوراسیون داخلی را از این موسسه دریافت می کنید، متوجه خواهید شد که این مدرک اعتبار بسیار بالایی دارد و فرصت های شغلی خوبی را در پیش پای شما قرار می دهد. چرا که گواهینامه طراحی دکوراسیون داخلی این موسسه مکورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور از و مقبولیت و تائیدیه سازمان wes کانادا را نیز دارد. شما با شرکت در این دوره بسیار در زمینه طراحی حرفه ای و  متخصص خواهید شد و می توانید علاوه بر طراحی به سبک فرانسوی سبک های طراحی کشور های مختلف دیگر در سراسر جهان را یاد بگیرید و به خوبی پیاده سازی کنید. موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان همراه شماست تا برایتان موفقیت و درآمد بالا را با ارائه دوره های آموزشی مفید و کاربردی فراهم آورد.
 

برچسب ها :

نظرات و دیدگاه ها