ماکان آریا پارسا کارآفرین خلاق و با پشتکار

ماکان آریا پارسا کیست و درباره کارآفرینی و مدیریت کسب و کارها چه نظری دارد؟ این روزها در بازار شاهد پیدایش شرکت های تجاری گوناگونی هستیم که متاسفانه بعد از چند سال کار با شکست مواجه و در نهایت واگذار و یا تعطیل شده اند. این مورد از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا هم پنهان نمانده!  اما چرا سرانجام یک شرکت با تعدادی کارمند باید این باشد؟ با توجه به شرایطی که در آن حضور داریم در کنار وضعیت اقتصادی می توان به مدیریت نادرست در این شرکت ها اشاره داشت.

مهم ترین اصل در رهبری یک تیم، مدیریت است. می توان گفت مدیریت درست، روشی است که با آن منابع انسانی، سرمایه و اهداف مجموعه در یک راستا قرار گرفته و به سودهی و اشتغال زایی می انجامد. یک مدیر موفق کسی است که بتواند با آگاهی، دانش کافی، تجربه و با اتخاذ روش های مدیریتی درست مجموعه را بهبود و ارتقا ببخشد و همیشه از برنامه ریزی جایگزین در شرایط سخت برخوردار باشد. از نمونه های بارز یک مدیر موفق می توان به امثال کارآفرینانی مانند ماکان آریا پارسا داشت.

اگر می خواهید با این مدیر و کارآفرین موفق بیشتر آشنا شوید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

بیوگرافی ماکان آریا پارسا

ماکان آریا پارسا کیست

دکتر ماکان آریا پارسا متولد ۲۹ امین روز فروردین ۱۳۶۵ است. او در خانواده ای متولد شد که مادری فرهنگی و پدری ارتشی داشت. از همان ابتدای جوانی بسیار خلاق و ساختار شکن بود.

همیشه دلش می خواست که جوانان کشور با کسب دانش و برخورداری از شرایط مناسب، باعث پیشرفت و توسعه همه جانبه در کشور شوند. او که از کودکی علاقه بسیاری به کمک به افراد جامعه داشت، خیلی زود پله های رشد و ترقی را پیمود.  او بیش از یک دهه پیش اولین موسسه آموزش مجازی کشور را بنیان نهاد و سپس یک هلدینگ بزرگ را راه انداری کرد.

او که مدیر این هلدینگ و چندین مجموعه دیگر است، سال ها خدمات ارزنده ای را همچون صدور استاندارد ایزو برای شرکت ها، خدمات مهاجرت به کشورهای خارجی و ثبت شرکت در آن ها، خدمات چاپ و انتشارات و بسیاری موارد دیگر را ارائه کرد.

او شرکت های بسیاری را به عنوان زیر مجموعه هلدینگ خود تاسیس کرد و صدها نیروی جوان را بر سر کار آورد. همچنین همیشه درس های بزرگی را برای پیشرفت و موفقیت هر چه بیشتر در اختیارشان قرار می داد. آریا پارسا نویسنده و مولفی مطرح نیز می باشد که عمده کتاب های او درباره موضوعاتی همچون استراتژی های مدیریتی، بازاریابی و فروش، شیوه صحیح مدیریت منابع انسانی و سایر موارد از این دست است.

مطالعه این مطلب می تواند برای شما مفید باشد:

نگرانی ماکان آریا پارسا در خصوص کلاهبردار های برخی سایت های مهاجرتی

سمینارها و کنفرانس های ماکان آریا پارسا

آریا پارسا در سمینارها و اجلاس های فراوانی در داخل و خارج از کشور حضور پیدا کرده و می کند. همه افرادی که در سمینارهای این کارآفرین و مدیر نمونه شرکت کرده اند، اتفاق نظر دارند که او یک سخنران انگیزشی است که مشاوره های ارزشمندی را در زمینه مدیریت، ارتباطات، بازاریابی و فروش و رموز موفقیت ارائه می دهد.

چهار نمونه از مهم ترین سمینارهایی که ایشان برگزار کرده و یکی از سخنرانان اصلی آن ها بوده است، عبارتند از:

  • اجلاس ملی کارآفرینی و مدیریت کشور در اسفند ۱۳۹۶
  • اجلاس ملی کارآفرینی و مدیریت کشور  دراسفند ۱۳۹۷
  • سمینار بزرگ امید (فرصت های کسب و کار و اشتغال برای جوانان) در اردیبهشت ۱۳۹۸
  • اجلاس مدیریت و کارآفرینی کشور با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با رویکرد "نقش کارآفرینی در فضای مجازی" و در قالب ایجاد سمپوزیوم علمی و دریافت آثار و انتشار آن ، به همت جمعی از مراکز علمی و پژوهشی کشور در تیرماه ۱۴۰۰

 

موفقیت دکتر ماکان آریا پارسا

 

کارآفرینی ماکان آریا پارسا

صاحب یک کسب و کار بودن و تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق برای همه ما لذتبخش است. اینکه بر عده زیادی از افراد مدیریت کنیم، کسب وکار خودمان را داشته باشیم و موفقیت‌های زیادی به دست آوریم.

البته که به همین راحتی‌ ها هم نیست وگرنه الان تعداد کارآفرینان موفق انقدر کم نبود!

شروع یک کسب و کار و به موفقیت رساندن آن فرآیند طولانی ‌مدتی است که به اصطلاح باید کفش های آهنی بپوشید تا با مشکلات و بحران ‌های پیاپی مواجه شوید!

اما یک راه خوب برای این که احتمال موفقیت‌ تان را زیادتر کنید این است که مسیر کارآفرینان موفق را طی کنید.

پیش از هرچیز بدنیست با مفهوم صحیح کارآفرینی آشنا شوید. کارآفرینی تلاشی است فراگیر برای ایجاد و خلق ارزش، از طریق شناخت فرصت های شغلی، اختصاص زمان و تلاش کافی، مدیریت نوآورانه و خلاق. که البته با ریسک مناسب مالی، روانی و اجتماعی و استفاده از مهارت های مدیریتی و ارتباطی به منظور بسیج نمودن منابع انسانی، مالی و اجتماعی برای به ثمر رسیدن یک محصول و خدمت جدید و کسب رضایت خاطر از نتیجه ی حاصله و رسیدن به استقلال مالی نیز همراه است.

دکتر ماکان آریا پارسا در این باره معتقد است که کارآفرینی به فرآیند شناسایی فرصت های جدید و ایجاد کسب و کار و سازمان جدید و رشد یابنده برای بهره برداری از فرصت های شناسایی شده اطلاق می شود که در نتیجه آن، کالاها و خدمات جدیدی به جامعه عرضه می شود. در مقاله نقش کارآفرینی در فضای مجازی می توانید این نکات را مشاهده کنید.

درحقیقت کلید موفقیت کارآفرینی ایده پردازی و یافتن روش های خلاقانه ای است که با به کارگیری فناوری های روز و ایجاد کالاهای جدید و کم هزینه و بازاریابی بهتر و سریعتر خواسته های بشری را به بهترین نحو برآورده نماید.

براین اساس می توان کارآفرینی را در سه فایده مهم خلاصه کرد؛ اول باعث کسب ثروت و رفاه برای جامعه است، دوم باعث نوآوری های تاثیرگذار در عرصه اقتصادی با ورود کالاها و خدمات تازه و انتقال تکنولوژی می شود و سوم باعث اشتغال مفید و پایدار و کسب رضایت شغلی می شود. در مورد ارتباط کارآفرینی و نوآوری هم مقالات و کتاب‌های زیادی به چاپ رسیده است که می‌توانید در مورد آن بیشتر بخوانید.

 

موفقیت ماکان آریا پارسا

اگر جزو آن دسته از افراد هستید که به تازگی وارد بازار شده اند و کسب و کار خودشان را راه انداخته اند، پس حتما این سوال ها برای تان پیش آمده که راز موفقیت در کسب و کار چیست؟ افراد موفق چطور به موفقیت رسیدن؟ آیا از هوش بالایی برخوردار بودن؟ یا این ‌که بخت با آ‌ن ‌ها یار بوده؟

در جواب به تمام این سوالات باید بگوییم که برای رسیدن به موفقیت خصوصا در بازار کار، فرمول خاصی وجود ندارد؛ با این حال کارآفرینان موفق یک سری ویژگی مشترک دارند که می ‌شود گفت این ویژگی‌ ها در واقع راز موفقیت آن‌ ها در کسب و کارشان بوده است.

به عنوان نمونه ماکان آریا پارسا یکی از کارآفرینان جوان و موفق کشور است که درحال حاضر مدیر یک هولدینگ بزرگ و چندین مجموعه دیگر است. او با ۳۵ سال درحال حاضر و به گفته ی خود تقریبا به تمام اهداف و آرزهایی که در سنین پایین تر داشته رسیده است. و همه ی موفقت در جوانی را مدیون تلاش و پشتکار خودش می داند نه چیز دیگر.

 

ماکان آریا پارسا موفقیت را در چند فرمول ساده تقسیم کرده است؛ کار سخت، اشتیاق به یادگیری و پشتکار.

 

برای تبدیل شدن به یک مدیر و کارآفرین موفق، باید سخت کار کنید. هیچکس با نشستن و نگاه کردن به دیوار به موفقیت نرسیده است!

برایان تریسی در این باره می گوید: «شما برای بقاء خود ۸ ساعت در روز کار می ‌کنید، بیش از ۸ ساعت هرقدر زمانی که تلاش شما ادامه یابد در جهت موفقیت است.»

از هر فرد موفقی که بپرسید بدون شک به شما می گوید که در ابتدای کار بیش از ۱۵ یا ۲۰ ساعت در روز کار می کرده است. دکتر آریا پارسا در سمینارها و جلساتی که درباره ی کارآفرینی و موفقیت برگزار می شود نیز به این موضوع اشاره می کند که در زمان راه اندازی کسب و کارش روزانه ۴ ساعت را برای استراحت خود اختصاص می داده است.

مورد بعدی که باید در این راه به آن توجه کنید، آموزش و یادگیری است. شاید از همان ابتدای ورودتان به کار و مدیریت مدرک مرتبط نداشته باشید. برای مثال ممکن است به عنوان مدیر مدرک MBA نداشته باشید و به صورت تخصصی چیزی دربارهه مدیریت ندانید اما این اصلا مهم نیست!

شما باید کار را شروع کنید و با اشتیاق پیش بروید. مطالعات نشان می ‌دهد که بسیاری از میلیونرهای خودساخته از هوش متوسط برخوردار بوده ‌اند.

اما باز هم با توجه به همه ظرفیت‌ ها و توانایی‌ های خود، به زندگی اقتصادی موردنظرشان و اهداف شخصی خود دست یافته اند چرا که هرگز از یادگرفتن و آموزش دیدن دریغ نکردند. برای رسیدن به موفقیت نباید سوال کردن را عار بدانید. شما باید کنجکاوی خود را همیشه با خود داشته و به یادگیری علاقه داشته باشید.

آخرین و مهم ترین فرمول آریا پارسا، پشتکار است. این را فراموش نکنید که به هیچ وجه یک شبه نمی توان به موفقیت رسید، حتی پروسه رسیدن به آن هم آسان نیست. ممکن است گاهی با همه تلاش ها و علایق شما، کار با شکست مواجه می ‌شود.

همه افراد موفق و بزرگ در کارنامه خود شکست های سنگینی دارند، اما به ‌سرعت روی پای خود ایستاده‌ اند تا آن شکست را سرآغاز شروع کاری بزرگ کنند. این را بدانید که باید بعد از هر شکست و زمین خوردنی باقدرت هر چه تمام ‌تر از جا بلند شوید و کار را از سر بگیرید.

دستاوردهای ماکان آریا پارسا

 

کارگاه هدف گذاری ماکان آریا پارسا

اگر می خواهید موفق شوید، رد پای افراد موفق را طی کنید. از جمله این افراد می توانیم به دکتر ماکان آریا پارسا اشاره کنیم.

در ابتدا باید بدانید که برای دستیابی به موفقیت راهی جز تلاش و پشتکار ندارید! پس فکر موفق شدن یک شبه و سریع را فراموش کنید. ما تا به اینجای مطلب سعی داشتیم شما را با ماکان آریا پارسا، فرد موفقی که از شکست و زمین خوردن نهراسیده است و با عزم راسخ و پشتکار به آرزوهای ریز و درشتش رسیده است، آشنا کنیم. اما چرا این فرد را انتخاب کردیم؟

چون او جزو جوانانی است که به گفته خود با سن کمی که دارد توانسته به اکثر آرزوها و اهداف خود برسد. به عبارتی یک فرد موفق است که تنها پشتوانه اش در این مسیر، پشتکار، برنامه ریزی و هدف گذاری بوده.

مهمترین امر در مسیر موفقیت، برنامه ریزی و هدف گذاری است. که به جرات می توانیم بگوییم ماکان آریا پارسا استاد این کار است.

هدف گذاری را برای رسیدن به موفقیت های بزرگ جدی بگیرید. بسیاری از شما همیشه به فکر رشد و پیشرفت هستید. اما در بسیاری از مواقع نمی دانید چطور و چگونه باید به آن برسید. خواستن تنها بخشی از دست یابی به موفقیت های بزرگ است. تا عمل نکنید، تا هدف گذاری نکنید و تا برای رسیدن به اهداف تان برنامه ریزی نداشته باشید، حتی یک گام هم نمی توانید در زندگی تان پیشرفت کنید.

اگر به دنبال هدفمند کردن زندگی تان هستید و می خواهید حس سردرگمی در زندگی کاری یا شخصی را از خود دور کنید پس هدف گذاری را جدی بگیرید. هدف گذاری دقیقا مانند یک مسیر مستقیم به سوی موفقیت است. با انجام این کار همیشه در سطح خوبی از سلامتی جسمانی خواهید بود، برای خودتان زندگی خواهید کرد و از همه مهم ‌تر این که سطح رضایت شما از زندگی بالا خواهد رفت.

اما چطور می توانید صحیح و اصولی هدف گذاری کنید؟ خیلی سخت نیست، تنها کافیست  درکارگاه های هدف گذاری شرکت کنید.

در این کارگاه ها به شما یاد می دهند که چطور با برنامه ریزی هدف گذاری کنید. دکتر آریا پارسا یکی از کارآفرینان و مدیران برتر کشور است که چند سالی است تصمیم گرفته یکی از راه های رسیدن به موفقیت خودش یعنی هدف گذاری را به سایرین آموزش بدهد. او پس از کسب علم در این حوزه معتقد است که زندگی کاری و شخصیش رنگ و بوی دیگری گرفته و منظم تر پیش می رود.

 

رسالت ماکان آریا پارسا

از زمانی که ویروس منحوس کرونا در سراسر جهان شیوع پیدا کرده، بسیاری از کسب و کارها با شکست یا تعطیلی مواجه شده اند و یا به اجبار نیروهای لایق و شایسته ی خود را تعدیل می کنند، ماکان آریا پارسا هم چنان با قدرت به فعالیت ادامه داده و تمام تلاشش را می کند که بیش از ۴۰۰ پرسنل خود را در زیر چتر حمایتی خود نگه دارد.

ماکان آریا پارسا به عنوان یک فرد موفق و کارآفرین، به خوبی توانسته است که بذر توسعه ی اقتصادی را بکارد و اکنون پس از سال ها، فعالیت در زمینه ی های مختلف آموزشی، کسب و کار و ... میوه ی اشتغال زایی و رونق اقتصادی را درو کند و با شناسایی دقیق بازار هدف، بتواند خود را از خطرات بحران‌ها دور نگه دارد.

همان طور که پیش تر هم ذکر شد، او کار خود را با تاسیس مرکز توسعه آموزش مجازی آغاز و پس از تلاش های شبانه روزی موفق به راه اندازی یک هولدینگ بزرگ شد. وی به عنوان مدیر و مرد شماره یک این هولدینگ ، به دلیل داشتن علاقه ی خاص به بازاریابی و فروش، توانسته در این زمینه به موفقیت های چشم گیری دست پیدا کند.

آریا پارسا همچنین با بررسی دقیق نیاز های بازار، دوره هایی را تدوین کرده است که به کمک آن ها می توان تعداد بسیاری از نیازهای جامعه در بازار کار را تامین کرد؛ درحقیقت این رسالت آریا پارسا است. او همیشه بر این حرف خود پافشاری می کند که اگر می خواهیم جامعه ای سالم و پویا داشته باشیم، اولین کاری که باید برای آن انجام دهیم، اشتغال زایی و سرگرم کردن جوانان به کار و کسب و کارهای خودشان می باشد.

ضمن اینکه باید بتوانیم روش های ترویج شادی در سازمان ها و کسب و کارها را پیدا کنیم و آن را در سازمان مربوطه پیاده سازی کنیم.

 

ماکان آریا پارسا

 

چند نمونه از افتخارات ماکان آریا پارسا

یکی از افتخارات آریا پارسا  این است که توانسته با افزایش دانش و مهارت هایش در حوزه های مدیریت، بازاریابی و کارآفرینی به عنوان یک مشاور و سخنران انگیزشی به جایگاه بسیار خوبی برسد. ایشان تاکنون موفق به ترجمه بیست کتاب و دریافت لوح سپاس از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه اصفهان، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و اتحادیه های مختلف شده است.

توانایی و مهارت تدریس و آموزش در دکتر آریا پارسا نیز به یکی از نقاط قوت تبدیل شده و به همین دلیل افراد زیادی علاقه مند به حضور در کارگاه ها و دوره های انگیزشی، مدیریتی و بازاریابی شان می باشند. ایشان در جهاد دانشگاهی، خانه صنعت و معدن ایران، دانشگاه آزاد اسلامی سابقه تدریس و آموزش دارد. از دیگر موفقیت ها و دستاورد های مهم ماکان آریا پارسا می توان به انجام تحقیقات زیاد بر روی آموزش الکترونیک اشاره کرد.

 

دو توصیه ماکان آریا پارسا برای کارآفرینان جوان

تمرکز بر روی حال و آینده به طور هم‌زمان

توصیه اول تمرکز هم‌زمان بر روی حال و آینده است. در شرایط کنونی بازارهای جهانی، سروسامان دادن به وضعیت برند مهم‌ترین مسئولیت مدیران محسوب می‌شود. بااین‌حال چنین کاری در صورت بی‌توجهی به آینده کسب‌وکار فایده‌ای ندارد. 

مدیران باید به جز حل‌وفصل مشکلات جاری برندشان به دنبال راهکاری برای توسعه آن در بلندمدت هم باشند.، در غیر این صورت خیلی زود اعتماد کارمندان به آن‌ها کاهش می‌یابد و حتی امکان دارد جایگاه مدیریتی‌شان را هم در مدت زمانی کوتاه از دست بدهند. این طوری دیگر هیچ آینده‌ای برای برندشان باقی نمی‌ماند.

طراحی استراتژی ارتباطی به خصوص برای دورکاری

در طول سالیان اخیر، اهمیت ارتباطات مناسب با کارمندان و مشتریان بیشتر شده است. این موضوع به دلیل شرایط منحصربه‌فرد کسب‌وکارها و پیگیری استراتژی‌های مربوط به دورکاری از سوی بسیاری از آن‌هاست. چنین چیزی به کسب‌وکار شما برای ادامه روند فعالیت در این سال سخت کمک خواهد کرد. 

نکته مهم برای فعالیت بهینه برند مربوط به طراحی یک استراتژی درست و دقیق برای ارتباط با کارمندان و مشتریان در شرایط دورکاری است. این امر می‌تواند برند شما را در مدت زمانی اندک تبدیل به کسب‌وکار برتر در بازار کند. اگر برند شما در طول یک سال اخیر در رقابت با دیگر کسب‌وکارها همیشه شکست خورده است، باید تجدیدنظر اساسی در نحوه فعالیتتان داشته باشید.

 

دغدغه های کارآفرینان داخلی از زبان ماکان آریا پارسا

یکی دیگر از چالش ها و مشکلات موجود که در موارد بسیار زیادی برای کارآفرینان به وجود می آید بحث تامین مالی و هزینه ها می باشد. هر کارآفرین نمونه و موفقی برای پیاده سازی اهداف و ایده های خود نیاز به منابع مالی دارد. در ایران شاید تنها منابع مالی موجود بانک ها باشند که افراد به سراغ آن ها می روند. در این زمینه نیز می توان گفت که بانک ها در تمام دنیا به عنوان بدترین تامین کننده های مالی شناخته می شوند. وجود صندوق های سرمایه گذاری بهترین کمک به بسیاری از کارآفرینان بوده و می توان وجود آنان را بسیار ضروری و حیاتی تلقی کرد. نبود منابع مالی در فرآیند های کارآفرینی ایران از عملی شدن بسیاری از ایده ها و اقدامات جلوگیری می کند. باید دستگاه ها و سازمان های اجرایی کشور به این زمینه ورود کرده و چاره اندیشی های لازم را داشته باشند.

یکی از نکات بسیار با اهمیت در رابطه با موانع و مشکلات موجود برای کارآفرینان داخلی عدم توجه به پارک های علم و فناوری می باشد. برای مثال می توان گفت اکثر افرادی که به این پارک ها وارد می شوند تحت آموزش اساتید دانشگاه ها قرار می گیرند. این اساتید هیچگونه تجربه ای را در زمینه کارآفرینی نداشته و نمی توانند آموزش های مفیدی را ارائه کنند. در این مورد می توان گفت که افراد تنها به واسطه تجربیات تئوری خود توانسته اند موفقیت های بسیاری را به دست بیاورند پس چگونه می توانند به افراد دیگر آموزش های عملی ارائه بدهند. این مورد باعث شده است تا از جهات مختلف دچار مشکلات بسیاری باشیم. بهترین راه حل این است که خود کارآفرینان در زمینه های مختلف آموزش های لازم را ارائه کنند.

ماکان آریا پارسا در بخشی از صحبت های خود در مورد برخی از مشکلات کارآفرینان ایرانی اینگونه بیان کرد که: در جامعه ما یکی از کمبود های مهم که می توان به آن اشاره کرد، دانشگاه های نسل پنجم می باشد. دانشگاه های کارآفرینی در هر جامعه ای مورد نیاز بوده و کشور به آن ها وابسته می باشد. در دانشگاه های داخلی صرفا به جز ارائه مدارک مختلف به دانشجویان کار دیگری تدوین نمی شود. به واسطه این موضوع است که نمی توان دانشجو ها را به سمت و سوی بازار سوق داد.

نایب رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی و کاریابی های غیردولتی خارجی در استان اصفهان بیان داشت که طرح آمایش سرزمین در ایران به هیچ وجه اتفاق نمی افتد. این بدان معنی است که ما در حال حاضر رشته هایی را تدریس می کنیم که هیچ نیازی به آن ها در جامعه موجود حس نمی شود. از طرف دیگر رشته هایی را تدریس نمی کنیم که واقعا به آن ها نیاز است و کاربردی می باشند. بحث آمایش سرزمین موضوع و بحثی است که باید در دانشگاه های نسل پنجم که با نام دانشگاه های کارآفرینی شناخته می شوند، به صورت کاملا جدی دنبال شود.

 

 

سوابق تحصیلی ماکان آریا پارسا

اگر بخواهید درباره تحصیلات دکتر آریا پارسا بدانید، باید بگوییم که ایشان دارای

  • دکتری کارآفرینی، گرایش آموزش عالی ، دانشگاه آزاد اسلامی
  • کارشناسی ارشد، رشته مدیریت MBA ، دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • کارشناسی ارشد، رشته مدیریت MBA ، دانشگاه اشتنبایس آلمان
  • کارشناسی مهندسی صنایع گرایش تولید صنعتی
  • گواهینامه مدیریت کسب و کار MBA و DBA مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد.

دانلود رزومه دکتر ماکان آریا پارسا

سخن پایانی

ماکان آریا پارسا یکی از کارآفرینان برتر کشوری است. حقیقت این است اگر می‌خواهید موفق شوید باید رد پای افراد موفق را دنبال کنید. سختی جز جدا ناپذیر از مسیر موفقیت است؛ اما نحوه برخورد با هر سختی درسی را در خود دارد. در این مقاله ما نحوه موفقیت و مسیری که این کارآفرین برای رسیدن به جایگاه فعلی‌اش طی کرده را بررسی کردیم.

 

سوالات متداول

 

1- ماکان آریا پارسا کیست؟

ماکان آریا پارسا یکی از کارآفرینان موفق کشوری است که در زمینه آموزش و مدیریت فعالیت دارد. این کارآفرین در حال حاضر مدیریت هلدینگ بزرگ پارس پندار نهاد را بر عهده دارد.

 

2- مهم‌ترین آثار ماکان آریا پارسا کدامند؟

ماکان آریا پارسا در کارنامه فعالیت‌های خود تعدادی کتاب تالیفی و ترجمه دارد از جمله بهترین کتاب‌های این کارآفرین موفق توهم باهوشی 1 و 2 هستند که بهترین بازخورد را در اقشار مختلف داشته است. بارها تجدید چاپ شده و در حال حاضر در تمام کتابفروش ها موجود می باشد.

 

3- ماکان آریا پارسا در چه زمینه‌هایی دوره برگزار می‌کند؟

با توجه به اینکه دکتر ماکان آریا پارسا اهمیت بالایی برای حوزه آموزش قائل است، دوره‌های متفاوتی را در زمینه بازاریابی و فروش، هدف گذاری و موفقیت برگزار می‌کند. حقیقت این است که برای موفق شدن هدف گذاری بسیار اهمیت دارد.

برچسب ها :

نظرات و دیدگاه ها

زهرا
بسیار جامع و کامل
سونیا
جدا که کسب و کارها به چنین رهبران لایقی برای موفق شدن نیاز دارن .
فرنوش
وای سمینار امید دکتر آریا پارسا عااالی بود، یادمه کلی آدم پشت در بودن و دیگه سالن جا نداشت
زینب علیجانی
ممنون از اینکه زندگینامه دکتر ماکان آریا پارسا رو منتشر کردین تا ما هم از تجربیاتشون انگیزه بگیریم.
صادق
کارآفرین شدن تو این مملکت هم خیلی جسارت میخواد هم خیلی پشتکار . ایول واقعا آقای آریا پارسا
سها عابدی
دوره های انگیزشی شون کجا برگزار میشه؟ کلیپ هاشون و دیدم خیلی خوب صحبت میکنن